Wednesday 4 October 2017

Ppt On Trening Strategi


Slik utvikler du en treningsstrategi For ofte blir trening og suksess i en organisasjon målt av antall treningsøkter gitt og antall personer i setene. Dette representerer ikke tilstrekkelig verdien av trening i en organisasjon. Opplæringen må fokusere på å forbedre dagens ytelse i en organisasjon, samt sørge for at ferdighetssett eksisterer blant ansatte for fremtidige kompetanser som kreves av organisasjonen. Nedenfor er en grafisk fremstilling av alle innholdsområdene som er behandlet i denne artikkelen for å svare på spørsmålet om hvordan man skal bygge opp et organisasjonsopplærings - og utviklingsprosjekt. Hva er en treningsstrategi En treningsstrategi er en for trening og utvikling i en organisasjon som krever gjennomføring for å oppnå suksess. Det er en plan som trenger å støtte optimalisering av menneskelige ressurser kapital i organisasjonen. Det er viktig at treningsstrategien er tilpasset organisasjonsstrategien og gjør det mulig å realisere visjonen. Hvorfor ha en treningsstrategi Mange poeng kan fremmes til fordel for hvorfor du trenger en treningsplan. Den mest overbevisende skjønner imidlertid i resultatene av en nylig studie av 3000 firmaer gjort av forskere ved University of Pennsylvania. De fant at 10 av inntektene - brukt på kapitalforbedringer, øker produktiviteten med 3,9 brukt på utvikling av menneskelig kapital, økt produktivitet med 8,5 Hva er komponentene Hvordan lager de? En strategi designet, men ikke implementert, er verdiløs For å bringe om de beste resultatene for treningsstrategien, må treningsproduktene eller tjenestene markedsføres og fremmes ved å manipulere følgende: Hold opplæringskant og fremtidig fokusert. Sørg for at det er praktisk overføring av læring. Slideshare bruker informasjonskapsler for å forbedre funksjonalitet og ytelse, og for å gi deg relevant reklame. Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på denne nettsiden. Se vår brukeravtale og personvernregler. Slideshare bruker informasjonskapsler for å forbedre funksjonalitet og ytelse, og for å gi deg relevant annonsering. Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på denne nettsiden. Se vår personvernerklæring og brukeravtale for detaljer. Utforsk alle favorittemner i SlideShare-appen Få SlideShare-appen til å lagre for senere, til og med offline Fortsett til mobilnettstedet Opplastning Logg inn Registrering Dobbeltklikk for å zoome ut Treningsstrategi Ppt Del denne SlideShare LinkedIn Corporation kopien 2017Hva skal utvikle en organisasjonsopplæringsstrategi i 2 faser Publisert av Jason Silberman 7. juni 2015 15. juni 2015 Skrevet i Uncategorized For å utvikle en effektiv organisasjonsopplæringsstrategi, er it8217s viktig å følge en prosess som vil bidra til å identifisere kjernebehovene i organisasjonen din når det gjelder personalutdanning og kvalifikasjoner. Denne prosessen kan typisk brytes ned i to faser. Første fase innebærer å skape en effektiv opplæringsplan, mens den andre fasen innebærer fullstendig strategisk gjennomføring. Selv om dette kan høres relativt enkelt, innebærer begge faser faktisk mye arbeid og analyse. Når det gjelder første fase, vil utviklingen av en effektiv opplæringsplan for din overordnede utviklingsstrategi kreve at din bedrift ser etter behov, mål og tilgjengelige ressurser. Når det gjelder implementering, vil denne fasen kreve konstant overvåkning, revisjoner og verifikasjoner. Så hvis du ønsker å skape en effektiv organisasjonsopplæringsstrategi for din bedrift, så er det her du trenger å gjøre. Utvikling av en organisatorisk opplæringsplan Den første fasen av å utvikle en organisasjonsopplæringsstrategi er å etablere selve opplæringsplanen for ansatte. Denne planen vil effektivt dekke alle de teoretiske behovene til organisasjonen din med hensyn til personellutvikling. Videre vil det også dekke dine treningsstrategier8217s mål, samt deres virkninger på personellets kompetanse. Her er en sammenfatning av alle de ulike aspektene ved å utvikle en effektiv medarbeidsplan. Å identifisere kritiske opplæringsbehov for personell er det første skrittet i å utvikle en treningsplan. Denne prosessen innebærer vanligvis å analysere teknologiske trender, markedsundersøkelser, konkurransedyktig strategianalyse og alt annet som innebærer å identifisere hva bedriften trenger når det gjelder personellopplæring. Et par eksempler på denne prosessen er intervjuer og fokusgrupper. Ved å intervjue potensielle praktikanter og personell, vil din bedrift kunne identifisere potensielle praktikanter blant personellene dine. På den annen side vil fokusgrupper være opptatt av å analysere de områdene i organisasjonen som krever personell som har bedre ferdighetssett eller flere kvalifikasjoner. Etablering av organisasjonsopplæringsstrategi8217s Utviklingshull Et utviklingsgap er din treningsplan8217s tidsramme. It8217s planen som vil få din organisasjon8217s praktikanter fra punkt A til punkt B, sammen med hvor mye tid som kreves for å gjøre det. Ved å etablere et utviklingsgap vil firmaet kunne sette opp et gjennomførbart rammeverk for treningsstrategien, og dermed gjøre hele prosessen enklere å håndtere. Opprette organisatoriske opplæringsmål Opplæringsmål er i utgangspunktet opplæringsmålene i treningsstrategien. For eksempel, hva slags kompetanser og kvalifikasjoner vil du ha dine praktikanter å ha, eller hvor mange personell trenger organisasjonen din å trene årlig for å oppfylle strategiske opplæringsmål? Ved å takle slike spørsmål vil organisasjonen kunne opprettholde en god treningsplan. Opprette en treningshandlingsplan Din organisasjons8217s treningshandlingsplan er i utgangspunktet din implementeringsstrategi. Det innebærer å sikre at treningsstrategien har tilgang til nødvendige midler, samt å gjøre de nødvendige forberedelsene for å skaffe nødvendige ressurser, instruktører og arenaer for å gjennomføre den faktiske opplæringsprosessen. Legg merke til at en treningsplan ikke er den samme som din organisasjons8217s generelle treningsstrategi. Selv om de er sammenhengende, er det bedre å tenke på de tidligere som de teoretiske komponentene til sistnevnte. Implementering Den andre delen av å utvikle en organisasjonsopplæringsstrategi er implementering, og denne prosessen vil involvere alt det kritiske arbeidet som er nødvendig for å sikre at den overordnede treningsstrategien blir satt i bruk. I likhet med opplæringsplanen kan implementering av organisasjon8217s treningsstrategi også involvere flere faser og prosesser. Disse inkluderer vanligvis: Overvåking av opplæring av praktikanter og personell Denne prosessen utføres vanligvis av treningspersonell og offiserer, og it8217s mål er å sørge for at treningsstrategien er å oppnå de målene som det er ment å oppnå. I mindre grad søker den også å måle elevers respons til deres trening. Treningsevaluering Denne delen av implementeringsprosessen innebærer å vurdere og verifisere effektiviteten av treningsstrategien som helhet. Evalueringer er også ment å måle de samlede resultatene av treningen, og deres generelle effekter på organisasjonen. Denne informasjonen vil da bli brukt til å analysere effektiviteten av treningsstrategien selv for å gjøre forbedringer der det er mulig. Å gjøre revideringer til opplæringsplanen I tilfelle at organisasjonsopplæringsstrategien ikke oppfyller noen av sine mål, eller hvis noen av disse målene har blitt foreldet eller overflødig i løpet av implementeringen, vil det bli nødvendig med noen revisjoner av treningsplanen. for å sikre fortsatt suksess i treningsstrategien. Konklusjon Organisasjonsutvikling krever en god opplæringsstrategi. Denne treningsstrategien kan ta på seg alle typer egenskaper, men i siste instans må den betjene organisasjonsutviklingsbehovet, for eksempel økt kompetanse i kritiske områder, direkte arbeidserfaring for nytt personell eller bare et godt utdannet personale. Så i utviklingen av en organisasjonsopplæringsstrategi er it8217 viktig å være oppmerksom på det større bildet og å implementere nødvendige praksiser for å møte langsiktige strategiske mål. Slideshare bruker informasjonskapsler for å forbedre funksjonalitet og ytelse, og for å gi deg relevant reklame. Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på denne nettsiden. Se vår brukeravtale og personvernregler. Slideshare bruker informasjonskapsler for å forbedre funksjonalitet og ytelse, og for å gi deg relevant annonsering. Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på denne nettsiden. Se vår personvernerklæring og brukeravtale for detaljer. Utforsk alle favorittemner i SlideShare-appen Få SlideShare-appen til å lagre for senere, selv frakoblet Fortsett til mobilnettstedet Opplastning Logg inn Registrering Dobbeltklikk for å zoome ut Treningsstrategi ppt Laurence Yap Senioransvarlig for læring og OD APAC Del dette SlideShare LinkedIn Corporation-eksemplaret 2017

No comments:

Post a Comment